Tuesday, June 14, 2011

ATOK SAYA

Lately duduk surabaya ni banyak dapat call dari bonda saya cakap slalu balik kampung... bila cite sal balik kampung ni... jadi rindu kat Atok... okke... emosi kejap...

tp time2 emosi ni slalu ingat masa skola rendah dulu... bila dah ingat time skolah, ingat jugak time atok time maghrib... sebab cucu-cucu mesti kumpulkan budak2 kat umah lepas smayang berjemaah ngan dia, dia SURUH MENGAJI!!!

KALAU SALAH LEBIH DARI TIGA KALI, TAK BOLEH BERALIH!! (masuk surah baru)

kumat-kamit nak baca supaya tak salah... amek ko... frust menonggeng baca penat2 pastu tak dapat beralih.... salah sapa? salah saya jugak tak practice...

tak salah, dulu tensen sbb tak dapat tgk Power Rangers sbb kene mengaji...

now dah besar panjang and dah khatam (ada lagi ke cucu-cucu atok yang blom khatam?)... atok pon dah jarang ajar mengaji... sedar atau tak masa zaman2 atok ajar mengaji ni, life flows exactly the way we want it to... I guess itu la sebabnya Quran ni kene baca tiap2 hari... dan bila atok ajar mengaji tiap2 maghrib kita secara tak sengaja ataupun ye dah baca Quran everyday...

Mama saya kalau call from Malaysia slalu ingatkan. "Baca Quran ke tak?"... sungguhpun mama saya digelar ustazah wannabe (haha.. sorry maaa) saya sedar kenapa dia slalu tanya camtu.... sbb atok dari dulu dah ajar kita untuk baca Quran tiap2 hari....

dan selalu yang saya ingat... kata2 atok setiap kali dia call... ayat dia lebih kurang lah...

"atok doakan sume ketigabelas cucu-cucu atok berjaya dengan cemerlang dalam bidang masing2"

knapa saya tetiba baik semacam ni? nak exam kot... ntah la... wsalam.... (:

No comments: